Apple, Rus hükümetiyle ilişkili çeşitli uygulamaları iOS platformundan kaldırma kararı aldı. Bu hamle, Rus yetkililerin keskin tepkisini çekti ve hükümet sözcüleri, Apple'ın kararını "keyfi" ve "mantıksız" olarak eleştirdi.
Rusya'daki Apple'ın bu engelleme politikası sonrasında, resmi kaynaklardan gelen mesajlara göre Rus kullanıcılara Android cihazlara geçiş yapmaları tavsiye edilmeye başlandı. Hükümet, bu kararın Rus yazılım geliştirici endüstrisini ve hükümet hizmetlerine erişimi olumsuz etkilediğini belirtti.
Apple tarafından sağlanan açıklamalar veya bu uygulamaların engellenmesinin teknik gerekçeleri hakkında henüz detaylı bilgi paylaşılmamıştır.






