General Motors'un elektrikli otomobil üretimine adanan ana fabrikasında robotik otomasyon sistemi kurulumuna başladığı öğrenildi. Kurulum öncesinde şirketten yaklaşık 1.300 işçi taşra konumlarına aktarılmış ya da işten çıkarılmıştı.
Işçi sendikalarının açıklamalarına göre, bu adım otomotiv sektöründünde artan otomasyon eğiliminin öncüsü olarak görülüyor. Endüstriyel robotlar, üretim hatlarının insan işçisine olan bağımlılığını önemli ölçüde azaltmak amacıyla konuşlandırılıyor. Robotik sistemler, kaliteli ürün oluşturmada verimliliği artırırken, geleneksel üretim rol ve istihdam yapısında hızlı değişime yol açıyor.
Sendikal temsilciler, tam otomasyonlu "karanlık fabrika" senaryolarının geleceğini tehdit edebileceğini uyarıyor. Bu modelde insan işçilere minimal veya hiçbir ihtiyaç duyulmayacağı öngörülüyor.





